(A kép forrása: https://giovannitommasiniedizioni.blogspot.com)
Azoknak is, akik ép gyermeket nevelnek, nagyon sok problémát, nehézséget okos a digitális munkarendre való átállás. Hogy alakítsam ki a napirendet? Hogy segítsek úgy, hogy mégis egyedül dolgozzon a gyerek? Hogy oldjam meg, ha több gyerekem is van, akikre párhuzamosan kellene figyelni...? Hogy haladjak mindeközben én is feladataimmal?!
Ehhez képest azok, akik fogyatékos kisgyermeket nevelnek, még sokkal, de sokkal nehezebb helyzetben vannak, mivel számukra a #maradjotthon ideje alatt nem elérhető az a gyógypedagógus szakemberek által, az intézményekben biztosított fejlesztés, amelyre a gyermeknek szüksége van. Egy értelmi fogyatékos, óvodás kicsivel meg egyáltalán: hogy is lehet értelmezni a digitális oktatást?!
Kedves ismerősöm, Szabóné László Enikő, illetve kollégája, Bácsi Helga olyan rövid videókat készítenek értelmi fogyatékos ovisaik szüleinek, amelyek otthon, egyszerűen elkészíthető eszközök felhasználásával hasznos segítséget adnak a szülők kezébe a gyerekek mindennapi fejlesztéséhez.
Persze, az ép ovisok számára is izgalmas és szórakoztató időtöltés lehet ezekkel a játékokkal, feladatokkal foglalkozni :) Szóval: hajrá, próbáljátok ki, és juttassátok el minél több érintett anyukához és apukához!
UPDATE!!! Más gyógypedagógus ismerősök is jelezték ma, hogy szívesen adnak további anyagokat, így hamarosan újabb bejegyzés várható ebben a témában! KÖSZÖNJÜK mindenkinek!